Co na trawienie, suplementy, witaminy i błonnik

Częste problemy trawienne dotykają nawet 30% populacji. Jest to zwykle związane ze złą dietą, która powoduje zaleganie treści pokarmowych w układzie trawiennym, a przez to odczuwane są nieprzyjemne konsekwencje, np. biegunki, bóle brzucha czy zgaga. Na rynku farmaceutycznym istnieją suplementy na trawienie, w różnych postaciach. Artykuły w tej kategorii odpowiedzą na pytanie, które z nich warte są uwagi.

Co na trawienie? Suplementy, witaminy i błonnik

Sposobów na poprawienie trawienia jest wiele – od naturalnych po farmaceutyczne. Zwykle tabletki na trawienie kupić można bez recepty, więc wiele osób sięga po nie, by wyeliminować odczuwany dyskomfort. Nie należy zapominać jednak, że zażywać je można dopiero po konsultacji lekarskiej. Produkty te występują w wielu różnych formach – proszku, granulatu lub właśnie tabletek. Trawienie stymulowane jest przez substancje dodane, dzięki czemu układ pokarmowy jest znacznie wspomagany. Specjaliści często kierują uwagę pacjentów na te suplementy na trawienie, które zawierają wyciągi roślinne, m.in. z kopru włoskiego, lukrecji czy imbiru. Jednakże należy pamiętać, że każda ingerencja w funkcjonowanie układu trawiennego powinna zostać skonsultowana ze specjalistą, gdyż każdy organizm jest inny i wymaga indywidualnego podejścia w doborze środków wspomagających.

Ważnym aspektem jest też błonnik. Na trawienie ma on bezpośredni wpływ, dlatego warto zadbać, aby jego ilość w diecie była odpowiednia. WHO zaleca, aby jego ilość oscylowała wokół 20-40g dziennie. Jeśli nie masz możliwości dostarczyć go z pożywienia, możesz przyjmować suplementy na trawienie z jego zawartością lub błonnik w czystej postaci (tabletki lub granulat).